Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, December 10, 2016

HARITH ISKANDER JUARAI FUNNIEST PERSON IN THE WORLD


Harith Iskander


PELAWAK terkenal tanah air, Harith Iskander, dinobatkan sebagai juara dalam pertandingan 'standup comedy' antarabangsa, Funniest Person In The World yang berlangsung di Helsinki, Finland, sebentar tadi.

Kemenangan bergaya itu diumumkan menerusi Facebook rasmi penganjur program itu Laugh Factory.

Terdahulu, Harith yang berjaya melayakkan diri pada final pertandingan itu pada 7 Disember lalu, berjaya menduduki tempat pertama, menewaskan tujuh peserta lain yang mewakili lima buah negara pada saingan separuh akhir.

Sementara itu, pada saingan akhir Harith berjaya mengalahkan pelawak dari India, Filipina, Greece dan Israel untuk merangkul juara.

Rentetan daripada kejayaan itu ribuan luahan tahniah 'menerpa' Facebook Laugh Factory, antaranya menurut Hasnah Ijam yang mengucapkan tahniah buat Harith.

"Tahniah, bangga menjadi rakyat Malaysia, alhamdulillah," tulisnya.

Sementara itu, menurut Ir Chikanos pula mengatakan dengan kejayaan itu Harith telah berjaya memegang gelaran manusia paling kelakar di dunia sekarang."Tahniah Harith, anda memang manusia paling kelakar di dunia sekarang," tulisnya.

Pertandingan Funniest Person in The World 2016 menyaksikan penyertaan dari pelawak-pelawak dari 20 buah negara bagi merebut gelaran manusia paling lawak bagi 2016.

Pemarkahan dilakukan berdasarkan dua kaedah, iaitu melalui sistem penjurian serta undian online yang dibuat oleh pengguna internet.


0 comments:

share2