Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, December 31, 2012

KERETA TERJUN TASIK DI KUALA TEMBELING

Kenderaan yang terhumban kedalam tasik 


Satu kemalangan misteri dimana sebuah kenderaan persendirian telah terjunam ke dalam tasik memancing di tepi jalan laluan Jerantut ke Kuala Lipis tidak jauh dari jeti ke Taman Negara di Kuala Tembeling. Kemalangan yang berlaku sekitar jam 1 tengahari tadi (31hb Disember) melibatkan sebuah keluarga seramai 5 orang termasuk seorang kanak-kanak berumur 1 tahun lebih.

Bagaimanapun tidak ada sebarang kehilangan jiwa dilaporkan, demikian menurut saksi yang berada ditempat kejadian. Kemalangan berlaku berkemungkinan kerana keadaan jalan yang licin berikutan hujan berpanjangan diseluruh daerah Jerantut bermula sejak petang semalam.

Pemandu-pemandu kenderaan adalah dinasihatkan supaya sentiasa berhati-hati dan memandu dengan cermat dimusim tengkujuh ini memandangkan kemungkinan berlaku kemalangan adalah lebih tinggi berbanding waktu-waktu biasa.

Keadaan jalan Jerantut - Kuala Lipis yang buruk dan tidak dibaiki juga menyumbang kepada kemalangan yang sering berlaku. Trailer-trailer bijih besi yang dilaporkan banyak melakukan kerosakan jalanraya juga dilihat sebagai punca utama kerosakan jalanraya dikawasan berkenaan.



Tasik Memanding Kuala Tembeling


 Pemilik kenderaan berusaha lakukan sesuatu kepada kenderaannya


 Sebahagian penduduk yang menyaksikan kejadiaan berkenaan


 Saksi kejadiaan dimana sumber maklumat didapati


0 comments:

share2