Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, November 29, 2012

Sayap UMNO Sedia Gempur


Tiga sayap UMNO dengan penuh bersemangat melaungkan keazaman untuk bertarung habis-habisan bagi memastikan kejayaan cemerlang Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

Tekad berkenaan dilafazkan oleh Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dan Ketua Puteri UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin ketika menyampaikan ucapan dasar di perhimpunan agung sayap masing-masing di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, hari ini.

Shahrizat ketika menyampaikan ucapan bertemakan, “Masa Depan UMNO: Beranjak Untuk Melonjak Ke Arah Kemenangan" berkata, beliau amat yakin seramai 230,000 jentera pergerakan itu bersiap sedia sepenuhnya untuk mempertahankan kemenangan BN.

Bagaimanapun beliau mengingatkan selepas pilihan raya umum lalu, landskap politik telah banyak berubah yang memerlukan mereka beranjak sesuai dengan perubahan itu bagi melonjak kemenangan.

‘‘Dalam pilihan raya umum akan datang, kemenangan yang kita harapkan tidak akan datang “bagai yang bulat bergolek dan yang pipih melayang.

‘‘Jika kita gagal menyelami dan memahami gelombang perubahan ini, pendekatan kita akan dilihat hambar dan gerak kerja kita tidak bermaya. Wawasan dan dasar UMNO kita akan dianggap lapuk dan gagasan kita disifatkan sebagai usang. Oleh itu adalah amat penting untuk kita memenuhi aspirasi dan memahami perubahan pemikiran orang-orang Melayu.

‘‘Percayalah! tanpa UMNO, agama dan bangsa orang Melayu akan tergadai. Siapa lagi yang hendak kita harapkan menjaga agama Islam dan bangsa Melayu di negara ini?

‘‘Kita tidak ada pilihan kerana dalam senario politik hari ini, hanya UMNO sahajalah yang dapat mempertahan serta memartabatkan agama dan bangsa,’’ katanya.

Sementara itu dalam ucapan penuh bersemangat bertemakan ‘Antara dua masa depan’, Khairy pula mengingatkan Pemuda UMNO supaya bersedia kerana semboyan perang pilihan raya sudah bergema.

‘‘ Dalam berahi kita membongkar helah pembangkang, jangan sekali kita lupa. Di hadapan benteng bala tentera musuh kian mara. Langkah demi langkah, mereka seret bendera dan meriam kehancuran, yang bakal meranap harmoni yang telah lama kita bina.

‘‘Dengan seiras semangat juang, saya menyeru para perwakilan, mari kita tempur seteru kita di segenap ruang! Kita bahas mereka di Parlimen, kita patahkan hujah mereka di kedai kopi, kita dedah muslihat mereka di alam siber! Tak kira di kota atau di desa, kita tumpaskan pengkhianat bangsa. Kita tempur, kita gempur, lantas berkuburlah Pakatan durjana!,’’ tegasnya sambil disambut sorakan perwakilan.

Beliau menegaskan, masa depan bersama BN akan menjamin Perlembagaan kekal dijulang, raja dijunjung, Islam dimuliakan, kedaulatan negara dipertahankan dan bangsa Melayu diperkasakan.

‘‘Masa depan di bawah pakatan pembangkang akan melihat negara bakal muflis, maruah bangsa dipijak-pijak, kacau bilau di mana-mana, Islam yang tidak terbela, keruntuhan akhlak dan moral, silap haribulan kemerdekaan tergadai.

‘‘Di bawah muslihat pakatan, Persekutuan Malaysia akan jadi perpecahan Malaysia. Mereka tidak akan teragak-agak untuk menggunakan ideologi dan undang-undang yang berbeza. Hudud versi Pas akan mengawal hidup di Pantai Timur sekali gus menakutkan orang bukan Islam dan konsep “Malaysian Malaysia" yang meminggirkan orang Melayu akan bermaharajalela di Kuala Lumpur dan Pulau Pinang.

‘‘Di negeri-negeri PKR pula, tiada apa yang suci, semuanya halal, anything goes, asalkan Anwar kekal dijulang,’’ tegasnya.

Rosnah pula menegaskan, Puteri UMNO berikrar, akan menumpahkan segala kesetiaan, mengerah segala kudrat dan kekuatan serta berpadu merapatkan barisan demi memastikan BN menang dalam pilihan raya yang akan datang.

‘‘Puteri berikrar, biarpun perit kita akan bangun mempertahankan maruah parti, Puteri berikrar, biarpun jerih Puteri akan bangun mempertahankan jalan juang parti, Puteri berikrar biarpun sakit Puteri akan tetap mempertahankan parti pusaka ini sampai mati.

‘‘Puteri berjanji kita akan lawan mereka yang membakar parti dengan fitnah. Kita akan tentang mereka dalam parti yang suka mencucuk dan mencanang. Kita akan pertahankan parti dari dibunuh pengkhianat dan petualang,’’ tegasnya.

Beliau berkata, bagi mencapai hasrat berkenaan, mereka akan mengetepikan segala soal peribadi dan sikap yang boleh merosakkan parti.

0 comments:

share2