Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, October 30, 2012

ANWAR YANG AKAN DILUPAKAN




1. Anwar Ibrahim semakin tidak sabar untuk menghadapi PRU. Demikian itulah beliau kesana kemari berkempen samaada menaiki Bas Peribadi mahupun Jet Peribadi. Misinya hanya satu; untuk mendapat undi sebanyak mungkin bagi memenangi PRU seterusnya akan berkuasa di Putra Jaya dan menduduki kerusi Perdana Menteri.

2. Sudah banyak diperkatakan bahawa beliau rela dan sangup lakukan apa saja demi mencapai cita-citanya. Beliau rela gadaikan hak keistimewaan bangsa Melayu bagi menarik undi kaum Cina dan India. Beliau sangup bahagi-bahagikan kuasa kepada kaum lain bagi memastikan mendapat sedikit kuasa untuk kepentingan peribadinya.

3. Anwar pemimpin yang tidak bermaruah dan tanpa rasa malu dan segan layak digelar binatang politik. Jika di negara-negara lain, pemimpinnya akan mengundurkan dir apabila dituduh dengan kesalahan yang melibatkan moral tetapi Anwar tetap tidak mengaku bersalah bahkan menuduh orang lain dan meletakkan kesalahan kepada pihak lain.

4. Bagaimanapun semakin banyak beliau berkata-kata semakin terserlah pembohongannya, semakin terbongkar kesilapannya. Beliau pernah dengan keras mengutuk Pas dan DAP satu ketika dahulu, namun pada hari ini beliau menelas segala kata-katanya semula. Cuma yang menghairankan kita adalah kenapa Pas dan DAP yang dicela dulu tetapi masih sanggup berkerjasama dengannya? Nyatalah bahawa kepentingan politik dan demi kekuasaan segalanya boleh dilakukan. Bahkan Pas sanggup menolak perlaksanaan hududnya yang diperjuangkan sejak lama bagi bersama-sama dengan Anwar dan DAP.

5. Rakyat sudah sangat celik politik. Anak-anak muda yang dulunya terpengaruh dengan dakyah pembangkang juga sudah semakin celik. Semakin lewat PRU diadakan semakin cerah kemenangan yang akan dapat diraih oleh BN. Anak mudah sudah melihat yang mana intan dan yang mana kaca, yang mana pemimpin sebenar dan yang mana pendusta. Beberapa siri event yang menjahanamkan negara seperti Bersih dan lain-lain tunjuk perasaan sudah tidak lagi mendapat sambutan. Yang menyertainyapun hanyalah para 'pendemo professional', iaitu mereka yang kerjayanya berdemo sebagaimana di Indonesia untuk mendapat sebungkus nasi dan sebotol air minuman.

6. Anwar semakin dilihat sebagai petualang oleh kebanyakan rakyat. Semakin hari simpati terhadapnya semakin berkurangan. Setelah pembangkang tewas dalam PRU akan datang, tentu sahaja Anwar akan dilupakan. Sejarah negara hanya mencatat namanya di nota kaki sebagai tokoh politik yang gagal dan silap dalam perjuangan.....seorang penikam belakang!

0 comments:

share2