Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, July 10, 2012

@SukanMsiaXVPhg : Keputusan Acara Terkini


KUANTAN - Hari ini masuk hari ketiga bagi temasya Sukan Malaysia 2012 Pahang yang telah dirasmikan pada hari Sabtu yang lalu.

Ketika ini, beberapa acara sukan sedang rancak dijalankan di beberapa venue bagi merebut pingat emas untuk pasukan masing - masing.

Diantara perlawanan yang sedang dijalankan ialah acar boling double yang kini diadakan di Mega Lane, Berjaya Mega Mall, Kuantan.


Sebanyak 3 pasukan yang mewakili setiap Negeri bertanding dalam acara hari ini. Keputusan bagi sesi pagi tadi menyaksikan Pahang mendahului dengan jatuhan pin 2262 bagi kategori Wanita.

Manakala Wilayah Persekutuan pula ditangga kedua dengan jumlah jatuhan pin 2232 sementara Sarawak berada ditangga ketiga dengan jatuhan pin 2136.

Bagi kategori lelaki pula, Sarawak mendahului senarai teratas dengan jumlah jatuhan pin 2566, manakala Wilayah Persekutuan 2312 dan Kedah memungut 2218 jatuhan pin.


Ketika ini, pasangan kedua yang mewakili setiap negeri masih lagi sedang berentap di dalam gelanggang.

Bagi acara menembak, 10m Air Pistol Wanita (Individu) yang tamat saingan tengahari tadi menyaksikan Wilayah Persekutuan berjaya merangkul pingat Emas dan Perak. Manakala Selangor pula berada ditempat ketiga dan memungut pingat Gangsa.

Bagi acara 10m Air Pistol Wanita (Berkumpulan) pula diungguli oleh pasukan Selangor yang berjaya merangkul Emas sementara Pahang memperolehi pingat Perak dan Gangsa untuk Perak.

Pahang bagaimanapun berjaya merangkul pingat Emas dan Perak bagi acara 25m Rapid Fire Pistol Lelaki (Individu) dan Gangsa milik Melaka.

Untuk kategori Berkumpulan, Pahang turut berjaya memperolehi pingat Emas manakala Perak dimenangi oleh negeri Selangor dan Gangsa dimenangi oleh Melaka.

0 comments:

share2