Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, April 25, 2012

PAS Sesat Lagi Menyesatkan



KOTA BAHRU: Selepas PAS membuat arahan secara rasmi agar menyertai perhimpunan Bersih 3.0, Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula membuat seruan sama.

Malah, beliau menyifatkan, berkata, kehadiran ke Bersih 3.0 adalah wajib dan menyeru rakyat yang cintakan keadilan hadir pada program Bersih 3.0 (Duduk dan Bantah).

Katanya, menghadiri program itu suatu kewajipan kerana ia diadakan untuk untuk menentang ketidakadilan proses pilihan raya di negara ini.

“Mana-mana pihak yang melakukan perkara tidak berlandaskan Islam wajib kita tentang,” katanya kepada HarakahDaily di pejabatnya apabila mengulas program yang bakal diadakan 28 April ini.

Nik Aziz menyifatkan kewujudan pengundi hantu jelas perbuatan kotor dan bercanggah dengan kehendak Islam.

“Andainya Pakatan Rakyat menang dalam pilihan raya akan datang, setuju atau tidak sekiranya kami bawa pengundi hantu untuk kekal mentadbir negara pada pilihanraya berikutnya?

“Tentu saja Umno BN tidak mahu sebab perkara ini perbuatan mungkar yang tentu saja berdosa besar bila melakukanya,” katanya.

Beliau berkata, ‘wajib’ rakyat seluruh negara keluar beramai-ramai untuk menjayakan Bersih 3.0 pada 28 April ini dengan tujuan menentang pengundi hantu di samping menuntut tujuh perkara lain.

Beliau berkata, sekiranya wakil rakyat yang menang dalam pilihan raya itu kerana dibantu oleh pengundi hantu, kemenangannya adalah ‘haram’ di sisi Islam.

“Malah segala elaun bulanan atau segala bentuk yang diperolehi sebagai wakil rakyat, gaji, kereta dan semuanya haram serta tidak sah di sisi Islam. Perkara ini bukan perkara main-main dan kena ingat Allah dan balasan akhirat,”ujarnya. - Sumber

Sekali lagi Nik Aziz mempermainkan agama untuk kepuasan duniawi. Sampai kata WAJIB umat islam menyokong rusuhan yang dianjurkan oleh golongan songsang semata mata mahukan kuasa politik. Dan dia masih memfitnah umat islam dengan tuduhan umat islam menggunakan pengundi hantu. Habis yang dia jadi MB Kelantan sampai lebih 20 tahun itupun, dia guna pengundi hantu juga ke?

Kita dah di akhir zaman. Ada baiknya kita fahami dan renungi semula salah satu hadis Rasullulah s.a.w ini

Diriwayatkan daripada Abdullah bin Amr bin al-Ash r.a: “Aku pernah mendengar Rasulullah SAW bersabda: “Allah tidak akan mengambil kembali ilmu (agama) dengan mengambilnya dari (dalam hati) manusia, tetapi mengambilnya kembali dengan kematian para ulama hingga tidak bersisa, lalu orang ramai akan mengambil orang-orang bodoh sebagai pemimpinnya yang apabila orang-orang itu bertanya kepada mereka, mereka akan memberikan jawapan-jawapan yang tidak didasarkan kepada ilmu. Maka mereka akan berada dalam kesesatan dan menyesatkan orang lain.”

1 comments:

  • Anonymous says:
    April 26, 2012 at 7:54 AM

    NIK ADJUST....memamg perkara biasalah kalau menguntungkan dia semua FATWA dia akan adjust untuk kebaikan duniawi PakatanHaramjadah!
    Fatwa untuk kebaikan umah kalau dikeluarkan oleh ULAMA lain diakata "FATWA UMNO" dah tua masih nak menyesatkan orang...

share2