Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, July 30, 2011

Pembangkang Pahang Yang Bankrap!!!


Seperti yang dah dijelaskan sebelum ini. Puak - puak Pakatan Pembangkang di Negeri Pahang ni memang bankrap. Diorang bankrap idea.

Dalam erti kata lainnya, diorang ni MISKIN. Miskin dengan idea, miskin dengan sokongan dan miskin dalam pengetahuan mengenai pentadbiran.

Maka sebab itu la diorang sering bertanya benda yang bukan - bukan. Sebagai contoh, isu Lynas ni. Isu ni dah selesai sebenarnya. 

Rakyat dah tahu bahawa apa yang dibuat oleh Pakatan Pembangkang selama ini hanyalah penipuan semata - mata. 

Sampaikan ada dikalangan ahli mereka sendiri yang turut mengakui perkara ini. Dan mereka juga turut memberi kebenaran untuk anak - anak mereka memohon kerja di kilang tersebut.

Tapi disebabkan tembelang mereka dah pecah, jadi puak - puak Pembangkang Haramjadah ni cuba nak cari isu lain yang dapat dibangkitkan.

Salah satu cubaan terbaru mereka ialah mengenai pengecualian cukai selama 12 tahun yang diberikan oleh Kerajaan Pusat kepada Syarikat Lynas tu.

Itu yang Semut kata diorang ni miskin dalam ilmu pengetahuan. Bukan kilang Lynas ni je yang dapat pengecualian cukai ni. Semua kilang pun dapat.

Itu sebagai satu tanda penghargaan kepada mereka kerana sudi melabur dalam Negara. Jadi pengecualian cukai tu diberikan sebagai pertukaran.

Apa yang ditukar? Peluang pekerjaan. Kilang tersebut menyediakan hampir 20ribu peluang pekerjaan kepada anak - anak tempatan.

Kalau nak kira keuntungan dia dapat hampir 8billion setahun, tolak dengan gaji yang dibayar kepada pekerja seramai 20ribu tu, berapa je yang tinggal?

Lagi, diorang persoalkan apa keuntungan kepada Kerajaan Negeri. Itu pun diorang tak tau ke? Kerajaan Negeri dapat kutip cukai tanah, bil air, bil api dan sebagainya.

Itu bukan kira keuntungan kepada Kerajaan Negeri ke? Takkan itu pun diorang tak tau? Nampak sangat la bongoknya diorang ni. Benda semudah itu pun diorang tak dapat nak fikir.

Tapi ye la. Nak buat macam mana. Diorang bukan boleh fikir pasal benda lain. Kalau suruh menipu, pandai la diorang. Sebab itu je la kerja diorang pun!!!

0 comments:

share2