Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, May 2, 2011

PKR DITIPU DAPigs!!!


La! Kesian betul dengan PKR ni rupanya. Dah banyak kali diorang kena kencing. Tapi bukan dek orang UMNO atau orang Barisan Nasional.

Malah lagi teruk dari itu. Diorang dikencing hidup - hidup oleh puak - puak DAPigs, rakan sebantal mereka dalam Pakatan Pembangkang.

Dalam janji mereka masa Pilihanraya Negeri Sarawak dulu, Si Ketua Penipu 'Lelaki Y' tu kata, jika menang Pakatang Pembangkang, mereka akan lantik Beruk Bian jadi Ketua Menteri.

Jadi, kalau difikirkan logiknya, bila diorang kalah, sepatutnya Beruk Bian tu jugak akan jadi Ketua Pembangkang dalam Sidang Dewan.

Baru boleh dinilai sejauh mana kepimpinan dia untuk mengetuai barisan Kabinet tu KALAU diorang dapat menguasai dua pertiga dimasa akan datang.

Tapi, malangnya, keadaan itu tidak seperti yang dijangkakan. Yang dilantik jadi Ketua Pembangkang ialah dari kalangan DAPigs sendiri.

Si Beruk Bian tu hanya dijadikan 'Jaga Tanah' sahaja untuk orang - orang Bumiputera. Ibarat macam la orang Bumiputera ni tak reti nak jaga tanah mereka sendiri.

Dah jelas, kuasa Bumiputera dirampas secara terang - terangan di Sarawak apabila wakil dari kalangan mereka dipinggirkan.

Lagi teruk apabila tak sampai beberapa minggu selepas selesai Pilihanraya Negeri Sarawak diadakan, Pakatan Pembangkang ni dah mula memungkiri janji - janji mereka.

Yang paling malang sekali ialah puak - puak PAS yang beria - ia dok sokong Si Beruk Bian tu untuk jadi Ketua Menteri tapi dikhianati secara terang - terangan.

Tapi nak buat macam mana. Yang diorang cadangkan hari tu pun Beruk. Jadi, Beruk mana boleh jadi Ketua Pembangkang dalam Dewan Undangan Negeri.

Dah nampak sangat agenda sebenar DAPigs ni ialah untuk merampas kuasa dengan memperkudakan orang lain. 

Mereka memainkan sentimen perkauman tapi berselindung disebalik perjuangan Nasionalis, KONONNYA. Itu gerakan yang semua orang tak pernah sedar.

Sekarang tiba masanya untuk rakyat sedar. Jangan asyik terlena dibuai penipuan dan dakyah - dakyah pembohongan yang dibuat oleh puak - puak Pembangkang, terutamanya oleh DAPigs ni.

Jangan gadaikan maruah kepada puak - puak Chauvinis ini dengan sewenang - wenangnya kerana mereka jelas mempunyai agenda tersendiri. Jangan jadi macam PAS dan Beruk Bian yang ditipu hidup - hidup. Buktikan yang rakyat tidak sebodoh seperti yang mereka sangkakan!!!

1 comments:

  • Antibarua says:
    May 2, 2011 at 9:14 PM

    baguihla tu, bila penipu menipu si pembohong hahahahaaku suka sangat cerita ni... bersatulah melayu bumiputera, baru DAPIG tahu langit itu rendah.

share2