Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, January 22, 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS: KEMENANGAN BN UNTUK NAFAS BARU PERPADUAN ISLAM






Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr Fathul Bari Mat Jahaya kesal apabila pelbagai isu yang menyentuh sensitiviti agama Islam dan umatnya serta Perlembagaan Persekutuan semakin berleluasa timbul selepas Pilihan Raya Umum (PRU) yang lalu.

Justeru tegasnya, umat Islam di negara ini perlu bersatu dan tidak boleh berdiam diri membiarkan perkara sedemikian merebak ke situasi yang lebih parah lagi.

“Banyak perkara berlaku dalam beberapa bulan kebelakangan ini, yang sepatutnya mencelikkan kita, membuka hati kita untuk menilai dengan ilmu, untuk menilai dengan iman realiti yang berlaku dalam situasi hari ini.

“Isu-isu yang menyentuh sensitiviti umat Islam, Melayu, Perlembagaan Persekutuan yang kita perjuangkan selama ini mula diperkotak-katikkan, dibangkitkan dan dimainkan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

“Jadi, adakah kita nak berdiam diri… tak apalah, tunggu lagi lima tahun…. Tak, kita buktikan pada pilihan raya kecil ini,” katanya dalam ceramah sempena kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Cameron Highlands di Kampung Keledek, di sini, malam tadi.

Turut hadir Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Lokman Noor Adam yang bertindak sebagai moderator.

Dr Fathul turut memberi ingatan kepada kerajaan Pakatan Harapan (PH) agar jangan berterusan membangkitkan isu-isu yang mencalar naluri umat Islam di negara ini.

“Janganlah bangkitkan isu-isu yang makin lama sedikit demi sedikit mencalar hati dan naluri umat Islam dalam negara ini.

“Memang kamu diberikan kuasa, tapi hati-hati dalam melaksanakan atau menggunakan kuasa tersebut, jangan berlebihan,” tegasnya lagi.

Justeru gesanya, dalam PRK Cameron Highlands ini, pengundi terutama umat Islam mesti bijak memilih.

“Kita bukan rasis tapi kita bimbang dengan keberadaan pada hari ini ada satu parti yang cukup rasis dalam kerajaan PH iaitu Dap, mereka yang akan merosakkan dan memecah-belahkan umat Islam.

“Ini kebimbangan kita, sebab itu kita kena celik mata kita, kena pastikan kemenangan PRK kali ini memberikan nafas baru kepada perpaduan Islam… berterusan kerjasama atas nama Islam,” jelasnya lagi.



0 comments:

share2