Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, June 3, 2018

[RAUB] SHAHIRUDDIN TIDAK PERTAHAN JAWATAN



Shahiruddin Ab Moin



Ketua Umno Bahagian Raub mengesahkan beliau tidak akan mempertahankan jawatan yang disandangnya sejak 24 tahun lalu pada pemilihan Umno 30 Jun ini.

Dato' Sri Shahiruddin Ab Moin yang juga bekas Pengerusi Jawatankuasa Koperasi, Keusahawanan dan Kepenggunaan negeri itu berkata, ia juga bagi memberi ruang kepada muka baharu menerajui kepimpinan Umno Raub dan melaksanakan proses meremajakan parti bagi menghadapi cabaran politik semasa.

Menurutnya, langkah tersebut juga bagi menyuburkan Umno dengan menggabungkan kepimpinan di pelbagai peringkat usia.

“Sudah agak terlalu lama, walau prestasi tidak seburuk mana tetapi jangka masa ini membolehkan saya berfikir dan menyerahkan baton kepemimpinan.

“Saya akan tetap menyumbang dan membantu Umno terutama Bahagian Raub dari luar. Caranya mungkin berbeza tetapi hasratnya tetap sama iaitu demi agama, bangsa dan negara,” katanya pada sidang media di Bangunan Umno Raub, di sini, semalam.

Justeru, beliau mencadangkan Timbalannya, Dato' Abdul Aziz Kiram, 58 diberi tanggungjawab menerajui Umno Raub.

“Saya cukup yakin dan kepimpinan bahagian pun yakin pengalaman Dato' Aziz yang jadi wakil rakyat hampir tiga penggal dan beliau pun mempunyai pengalaman menjadi Ketua Pemuda Umno Bahagian Raub.

“Dia mempunyai kekuatan tersendiri untuk meneruskan perjuangan kekuatan Umno di Raub dan saya dah bersama beliau sejak tahun 1983 lagi. Jadi tiada sebab mana mana pihak sangsi dengan corak kepimpinan dan pengalaman beliau,” katanya yang juga Adun Dong.

Menurutnya, walaupun berpegang pada prinsip demokrasi, beliau berharap Umno tidak perlu berebut jawatan (pada pemilihan parti) kerana keutamaan adalah menyusun semula (parti) bagi melahirkan kepimpinan yang mantap dan dihormati.

“Saya harap semua pihak dapat berfikir untuk mengelakkan sebarang perbalahan supaya kita dilihat matang dan bijaksana dalam menghadapi cabaran politik masa kini,” katanya

Tambahnya, berharap tindakan beliau juga dapat dicontohi kepimpinan Umno yang lain bagi sama-sama menyokong proses peremajaan parti.


0 comments:

share2