Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, May 6, 2017

CARI KAWAN LAMA TERPISAH 28 TAHUN


Cari kawan lama terpisah 28 tahun


Tumpat - Mahu menjalin ukhuwah semula selepas 28 tahun berpisah menyebabkan seorang wanita di kampung Morak di sini berusaha mencari kawan lamanya.

Maimunah Syed Daud, 59, berkata, dia terputus hubungan dengan rakan sekerjanya, Napisah Hasan selepas berpindah tempat kerja sekitar tahun 90-an.

"Tahun 1989 saya bekerja bersamanya di Bahagian Sekolah Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) di Damansara.

"Sebelum itu kami berkerja di bangunan Bank Pertanian di Kuala Lumpur dekat Centre Market pada tahun 1985.

"Setelah saya bertukar ke Hospital Kajang, kami terputus hubungan," katanya merupakan pesara Pegawai Kerja di Bahagian Sekolah (KPM).

Menurutnya, dia mengetahui perkembangan tentang Napisah yang berkahwin dengan seorang doktor hanya melalui rakan-rakan dan maklumat terakhir kawannya itu menetap di sekitar CountryHight, Cheras.

Katanya, ada juga kawan-kawan memberitahu Napisah membuka kedai dobi di Selayang tetapi sukar untuk dia menjejakinya kerana sudah menetap di kampung halaman di kampung Morak.

"Saya berharap dapat berjumpa dengannya, adik saya, Bibi Sakinah juga mahu bertemu dengannya.

"Mudah-mudahan ada yang menyalurkan maklumat, mungkin kenalannya dapat membantu saya," katanya.

Sesiapa yang ada maklumat mengenai Napisah boleh menghubungi Bibi Sakinah 01138464835.


0 comments:

share2