Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, June 2, 2016

TEMBELANG BAPA AKHIRNYA TERBONGKAR


Tembelang bapa akhirnya terbongkar


Batu Pahat - Seorang anak terkejut apabila tembelang bapanya terbongkar selepas ditahan selepas terlibat dalam kes curi motosikal dua tahun lalu.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Din Ahmad berkata, anak suspek berkenaan tidak mengetahui motosikal dipinjam daripada bapanya itu adalah motosikal curi yang dilaporkan hilang pada 19 November 2014, setelah diletakkan di sebuah stesen minyak.

Katanya, pihaknya telah menemui sebuah motosikal jenis Honda EX5 berada dalam keadaan mencurigakan dan fizikalnya hampir menyamai sebuah motosikal yang dilaporkan hilang.

“Hasil pemeriksaan lanjut terhadap motosikal itu, ia adalah motosikal yang hilang dua tahun lalu. Kita telah menyoal siasat terhadap penunggang motosikal berkenaan dan dia menyatakan motosikal itu adalah milik bapanya yang dipinjamnya untuk ke pekan.

"Daripada soal siasat itu juga, kita berjaya menahan seorang lelaki berusia 43 tahun iaitu bapa kepada penunggang motosikal terbabit di kediamannya di Kampung Haji Ghaffar, Yong Peng,” katanya.

Menurut Din lagi, pihaknya juga mendapati ‘pencuri sebenar’ itu bekerja di stesen minyak, di mana motosikal mangsa dilaporkan hilang sejurus di parkir di situ.

Katanya, siasatan lanjut terhadap suspek dan anaknya juga mendapati, kedua-duanya tidak mempunyai rekod jenayah lampau, serta tidak terlibat dalam kes penyalahgunaan dadah.

"Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara tidak kurang daripada setahun dan tidak melebihi tujuh tahun dan boleh dikenakan denda," katanya.


0 comments:

share2