Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, May 30, 2015

[BENTONG] 'BIKE WEEK' MERIAH



Buat julung julung kalinya, program Bentong Bike Week telah diadakan di daerah Bentong. Program ini bertujuan mengumpulkan semua pertubuhan motorsikal yang ada di dalam negara dan juga dari luar negara serta mengeratkan hubungan diantara persatuan dan penunggang motorsikal.




Bentong Bike Week telah dirasmikan oleh Menteri Pengangkutan Jalan Malaysia dan juga merupakan Ahli Parlimen Bentong iaitu Dato' Sri Liow Tiong Lai. Program ini turut dihadiri oleh Pegawai daerah Bentong, Dato' Azhar Bin Haji Arshad, Yang DiPertua Majlis Perbandaran Bentong, Mohammad Syahid Bin Ismail dan Pengerusi Majlis Belia Daerah Bentong, En Ahmad Nil Hakim Bin Abdul Rahim. Turut hadir sama adalah penyanyi rock lagenda, Ahmad Azhar bin Othman atau lebih dikenali sebagai Awie.

Didalam program ini, Dato' Sri Liow Tiong Lai telah menyampai harapan beliau agar semua ahli persatuan dan penunggang motorsikal mematuhi undang undang jalanraya. Ini kerana menurut beliau, Malaysia antara negara tertinggi di dunia yang mencatat kadar kemalangan jalanraya. Selain itu, Dato' Sri Liow Tiong Lai turut berharap program seperti ini boleh diteruskan dimasa masa akan datang kerana ianya boleh memberi manfaat kepada penduduk Bentong dari segi promosi buah buahan tempatan dan juga perniagaan homestay.







Selepas menyampaikan ucapan, beliau telah melepaskan peserta konvoi motorsikal yang diketuai oleh Awie sendiri dalam lawatan ke Felda Lurah Bilut. Dato' Sri Liow Tiong Lai turut meluangkan masa melawat gerai gerai jualan yang ada. Sebelum beredar, Dato' Sri Liow Tiong Lai telah meluangkan masa melawat booth Buku Jalanan Bentong yang diusahakan oleh belia Bentong. Program Buku Jalanan Bentong bertujuan memupuk sifat membaca dikalangan masyarakat. Buku buku ini disedia secara percuma dan orang ramai boleh datang membacanya.


0 comments:

share2