Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, March 8, 2015

TOK AWANG SELAMPIT : 'SULTAN MELAKA' AMPUNKAN ANWAR ?



Tiba-tiba kita terdengar khabar Anwar yang dipenjara jatuh sakit. Yang pasti bukanlah denggi atau malaria yang diakibatkan oleh nyamuk. Sebelum dipenjara tidak pula Anwar kita dengar jatuh sakit. Sihat saja dia kesana kemari berceramah dan menjaja fitnah memburukkan kerajaan, bahkan hingga ke luar negara.

Kisah Anwar sakit ini bukan kisah baharu. Dulu pun begitu. Konon sakit belakang dan menerima rawatan di luar negara. Istimewanya Anwar ini melarikan diri dari hukuman. Yang kita peliknya, tidakkah penyokongnya sedar bahawa Anwar mendapat layanan yang lebih sebagai seorang banduan dan peliwat berbanding banduan lainnya?

Soal sakit ini adalah skrip lama yang dilakonkan semula oleh Anwar. Tok Awang pun dah nak termuntah bila mendengarnya sekali lagi. Dah tak ramai yang percaya kecuali pencacai pembangkang yang buta hatinya serta pemimpin pembangkang yang buat-buat percaya kerana kepentingan peribadi.

Rasanya cukuplah layanan istimewa kepada Anwar diberikan. Layanlah dia hanya sebagai banduan biasa dan sebagai pesakit seks yang gilakan bontot.

Tok Awang tonton klip video di youtube, Peristiharan Sultan Melaka yang isinya adalah: 1) Umumkan kesediaannya mengahwini Nurul Izzah yang sudah menjanda ketika ini, 2) Umumkan pengampunan diraja kepada Anwar atas kesediaan beliau menjadi bapa mertuanya dengan syarat tidak akan meliwat 'Sultan Melaka' sebagaimana beliau meliwat menantunya dan 3) Menghadiahkan Rafizi sebagai 'gundik di raja' untuk diliwati.

Nampaknya kisah Anwar sudah jadi mainan dan cerita lawak dikalangan rakyat. Sudah semakin hilang simpati terhadap beliau sebenarnya.

Tok Awang nak tengok, dari hukuman penjara 5 tahun itu berapa tahunkah Anwar akan benar-benar berada dalam penjara?


Tok Awang Selampit.




0 comments:

share2