Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, February 11, 2014

PAK JABIT KECEWA KELUAR PARTI?



Lancang - Pak Jabit atau nama sebenar Man Kadir. Dikalangan orang kampong beliau dikenali dengan nama Man Kadir 'Buah'. Hanya orang kampong yang tahu maksud sebenar panggilan 'buah' itu. (pautan)

Sebelum PRU, Pak Jabit memang aktif dalam media sosial dan cuba untuk menguasai pengundi muda dikawasannya. Bahkan namanya memang konon disenaraikan sebagai calon yang akan merebut kerusi dun Lancang dari Barisan Nasional.

Namun hati siapa yang tak kecewa apabila tiba masanya nama beliau disingkirkan dengan alasan tidak berpotensi untuk menang, bahkan juga mungkin kalau menang tidak berkelayakan untuk jadi wakil rakyat  yang cekap dalam memberi perkhidmatan. Yang lebih utama adalah Pak Jabit dianggap tidak 'educated' untuk jadi pemimpin mewakili PKR Temerloh.

Kebelakangan ini Pak Jabit memang sudah menjauhkan diri dari kepimpinan PKR. Khabarnya beliau cuba mendekatkan diri dengan Pas dengan harapan untuk mendapat tempat dikalangan kepimpinan Pas. Bahkan beliau kerap mencanangkan bahawa beliau akan menjadi asset kepada 

Khabarnya Pak Jabit yang kecewa itu akan bertindak dan mengumumkan keluar dari PKR dalam waktu terdekat kerana sudah hilang kepercayaan kepada parti bahkan juga hilang percaya kepada kepimpinan tertinggi terutama terhadap Ketua Umum nya. Jika benarlah berita itu, tentu sekali PKR akan lebih parah dilanda krisis.




1 comments:

  • paridah says:
    February 11, 2014 at 7:07 PM

    L MAN KADIR SHAMSI KER...

share2