Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, August 28, 2012

Sindiket Curi Kereta Tumpas


TEMERLOH - Polis Temerloh percaya mereka menumpaskan satu sindiket mencuri kenderaan yang dipercayai aktif di Pahang dan kawasan Lembah Klang sejak tiga bulan lepas berikutan penangkapan lima anggotanya.

Menurut Pemangku Ketua Polis Daerah Temerloh Supt Zundin Mahmood, anggota-anggota sindiket yang berumur antara 24 hingga 36 tahun ditangkap dalam dua serbuan di Mentakab dan Kuala Lumpur pada 28 Julai lepas.

"Pihak polis masih memburu ketua sindiket itu yang dikenali sebagai "Odi" atau nama sebenarnya Norin Azlan Deraman, 36, beralamat terakhir di A-6-10 Cheras Ria Apartment Kampung Baru Cheras," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

"Pada 28 Julai lepas, Polis Temerloh telah menahan lima anggota kumpulan itu dan hasil tangkapan itu dan siasatan yang dilakukan, polis berjaya menemui sembilan kenderaan curi, dua pada hari tangkapan suspek terbabit dan tujuh lagi pada dua hari lepas yang ditemui disimpan di sebuah rumah di Mentakab," katanya.

Antara kenderaan yang ditemui ialah pacuan empat roda, lori dan kereta.

"Selain sembilan buah kereta tersebut, polis turut menemui pelbagai alat kenderaan yang telah dileraikan di rumah berkenaan yang dianggarkan bernilai RM50,000," katanya.

Beliau berkata modus operandi kumpulan itu ialah mencuri kenderaan dan meleraikan bahagian-bahagian kenderaan untuk dijual dengan harga murah.

Katanya kejayaan tersebut adalah hasil intipan polis Temerloh menerusi Ops Lejang terhadap kumpulan berkenaan. Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung suspek yang dikenali sebagi "Odi" diminta menghubungi mana-mana balai polis berhampiran. - Bernama

0 comments:

share2