Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, August 27, 2012

Belanja Venue Sukma Tidak Membazir


KUANTAN - Perbelanjaan sebanyak RM280 juta bagi pembangunan venue pertandingan Sukan Malaysia di Pahang dianggap tidak membazir kerana boleh dimanfaatkan kepda orang ramai.

Justeru, Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan Kebudayaan Negeri Pahang, Datuk Wan Adnan Wan Mamat berkata, kerajaan negeri bercadang mewujudkan satu kelab yang akan bertanggungjawab dalam hal itu.

Bagaimanapun, katanya, hal itu masih lagi di peringkat perbincangan dan kajian bagi membolehkan dilaksanakan dengan terancang.

“Jika semua berjalan lancar seperti yang dirancang, kita akan melaksanakannya awal tahun depan,” katanya selepas Majlis Rumah Terbuka Parlimen Kuantan anjuran Umno Bahagian Kuantan di Padang Sungai Isap, dekat sini, semalam.

Wan Adnan berkata, mereka yang berdaftar melalui kelab itu dengan bayaran yuran yang dikenakan berpeluang menggunakan kesemua venue sepanjang tahun.

Katanya, ahli kelab itu bukan sahaja terbuka kepada penduduk tempatan malah mereka yang berada di luar negeri turut dapat menikmati kemudahan sama.

“Mereka bebas menggunakan semua kemudahan yang disediakan malah kita berharap orang ramai boleh memanfaatkannya beriadah bersama keluarga,” katanya.

0 comments:

share2