Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, February 23, 2012

PAS PEROSAK AKIDAH UMMAH

Bai’ah Calon PRU Pas Hanya Merosakkan Aqidah Ummah


hadi1


Lepas mengkafirkan ahli UMNO pada tahun 1982, Presiden PAS sekali lagi mengeluarkan “fatwa” terbarunya yang meletakkan hukum WAJIB bagi setiap calon PRU yang mewakili PAS untuk berbai’ah.

Dalam kenyataan Hadi baru-baru ini kepada media, bai’ah tersebut adalah untuk memastikan agar calon-calon PAS tidak menyeleweng dari perjuangan Islam yang sebenar, termasuk dari segi matlamat dan caranya.
Bai’ah dikatakan merupakan satu amalan yang dikatakan lebih berat dan ketat berbanding sumpah di dalam Islam. Sumpah haram, bai’ah pula dihalalkan?

Hadi berkata lagi, PAS punya undang-undang tubuh untuk mengawal ahli-ahlinya untuk melakukan sesuatu yang bertentangan dan menyeleweng dari ajaran Islam yang sebenar.
Saya tertanya-tanya, sejak bila Islam mewajibkan calon pemimpinnya berbai’ah untuk tidak menyeleweng? Tidak cukupkah dengan lafaz kalimah syahadah untuk memastikan keIslaman seorang individu untuk menjadi muslim?

Apabila bergelar Muslim, individu itu perlu mentaati segala ajaran Islam, hukum hakamnya, matlamat dan caranya, akhlak dan di dalam pelbagai segi aspek kehidupan sebagaimana yang disampaikan oleh Rasulullah SAW bersumberkan Al-Quran, Sunnah, Qias dan Ijma’ Ulama.

Justeru, umat Islam sudah dikawal lebih awal lagi apabila bergelar Muslim dan apakah perlu mereka berbai’ah lagi untuk menjadikan diri mereka seorang pemimpin?

Sabda Rasulullah SAW; “Kullukum Raa’in, Wa Kullukum Mas’uulun ‘An Ra’iyyatihi”.
Setiap muslim adalah pemimpin. Itulah yang disampaikan Rasulullah SAW melalui hadisnya. Dan menjadi tugas pemimpin untuk tidak menyeleweng dirinya dari melakukan perkara-perkara yang bertentangan dengan Islam.

Tak perlu dinyatakan lagi bahawa siapa yang menyeleweng dari lafaz syahadah akan berakhir dengan kecelakaan di dunia atau akhirat sekiranya dia tidak bertaubat nasuha sebelum meninggal dunia.
Sebenarnya, “fatwa” yang cuba dibawa oleh Hadi tersebut tidak lebih dari ‘fatwa politik’ yang digunakan untuk mengelirukan umat Islam, seolah-olah PAS sangat Islamik.

Saya ingin bertanya. Selama ini, ramai pemimpin PAS yang melakukan perkara yang bertentangan dan menyeleweng dari ajaran Islam. Mengapa PAS tidak memecat mereka dari parti itu?
Misalnya, Mat Sabu pernah secara konsisten menggelar Anwar Ibrahim sebagai “Al-Juburi”. Sedangkan Allah telah berfirman di dalam Al-Quran yang melarang umat Islam untuk menggelar individu yang lain dengan gelaran yang buruk.

Dalam konteks ini, “Al-Juburi” yang dimaksudkan oleh Mat Sabu itu bermaksud Anwar mengamalkan liwat dan gemar “lubang bontot”. Ia adalah gelaran yang buruk. Jelas perbuatan tersebut dilarang di dalam ajaran Islam yang sebenar.

Jadi, mengapa Mat Sabu tidak dikenakan tindakan disipilin oleh PAS? Mengapa tak pecat saja dia dari PAS? Sebenarnya, banyak lagi perkara yang dilakukan pemimpin dan ahli-ahlinya yang bertentangan dan menyeleweng dari Islam. Mengapa tiada tindakan yang diambil terhadap mereka?

Sebaliknya, individu di dalam PAS yang memperjuangkan aqidah umat Islam, mempetahankan Melayu dan mendaulatkan Raja-Raja Melayu pula yang dipecat? Begitukah polisi terkini PAS? Apakah amalan tersebut tidak bertentangan dengan perlembagaan PAS?

Justeru, Hadi perlu memecat dirinya sendiri dari PAS kerana gagal menyelami semangat perlembagaan PAS tersebut. Dia sebagai pemimpin tertinggi PAS, gagal memastikan anak-anak buahnya mengamalkan akhlak, prinsip dan cara Islam yang sebenar. Dia patut bertanggungjawab dengan meletak jawatan.

Tapi, apakah Hadi akan letak jawatan atas fakta tersebut? Tak mungkin. Hadi merupakan ahli politik yang mengejar kuasa. Demi matlamat tersebut, dia sendiri menghalalkan cara untuk memenuhi matlamat itu. Dia takkan mengaku salah punya…

Jadi, tunggulah janji Allah SWT terhadap golongan yang ingkar dan menyeleweng dari ajaran Islam yang sebenar. PAS pasti tidak akan terlepas dan mungkin kerana itu Allah SWT tidak pernah memenangkan PAS di dalam Pilihanraya Umum di peringkat persekutuan.

Mungkin sekiranya PAS memerintah negara, bukan setakat Malaysia, Islam juga akan hancur diputar belitnya…Wallahua’alam.


Apakah pengikut-pengikut Pas masih tidak sedar bahawa mereka telah ditipu dan dipesongkan akidahnya? Alangkah malangnya umat ini apabila merasakan bahawa mereka berjuang dipihak yang benar sedangkan sebenarnya mereka dipihak yang salah.

Tentu kita maih belum lupa apabila umat Islam Melayu dipecahbelahkan dengan fatwa mengkafirkan orang-orang UMNO....apakah pengikut Pas masih belum dapat berfikir dengan akal dan penuh kesedaran? Pas itu bukannya agaka Islam dan Islam itu bukan juga Pas.

Tidak berdosa keluar Pas dan tidak juga berdosa tidak mengundi Pas. Justeru kenapa kita masih rela diperbodohkan oleh pemimpin Pas selama-lamanya?

1 comments:

  • Anonymous says:
    February 23, 2012 at 3:00 PM

    parti pas telah terkena laknat pd mase ini.. lihat bagaimana lemah dan hinanya pas berada dlm pakatan rakyat..
    hanya jd pak turut dan angguk, tiada kelantangan lansung dlm isu2 melibatkan kepentingan islam.. lihat saje la isu kalimah allah pas membisu sejuta bahasa, isu kegiatan memurtadkan umat islam.. pas membisu seribu bahasa.... isu mat sabu yg minat dgn komunis.. pas membisu seribu bahasa...
    yg peliknya hasan ali yg melarang ahli pas menyertai perhimpunan membela kes liwat anuar telah di pecat....
    kalau PKR parti GAY maka PAS kini pembela golongan gay....

share2