Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, February 8, 2012

Anak bekas MB Nizar Masuk MRSM.

Anak bekas MB Perak, Datuk Seri Nizar Jamaludin telah diterima masuk ke MRSM Taiping, Perak. YB Nizar yang terkenal dengan ceramah "haram syarie undi BN" itu merupakan pembenci tegar BN. Jika sesiapa mengikuti twitternya, seseorang boleh menyimpulkan beliau membenci BN bukan kerana perjuangan lagi( kerana kita sudah tak tahu perjuangan PAS yang sebenarnya sekarang), namun sudah ke tahap dendam.

Nizar percaya BN sangat zalim kerana merampas 'hak'nya sebagai MB Perak. Beberapa hari lepas, PR mengadakan 'Hari Gelap Memperingati Kudeta' di Perak. Twit dari Lim Kit Siang, Sivarasa dan Nizar sendiri mengingatkan kononnya tiga tahun yang lalu peristiwa hitam demokrasi di Perak.

Anehnya, beberapa minggu sebelum 'peristiwa hitam' itu, PR menerima penyeberangan seorang wakil rakyat BN ke PR, kemudian mengutuk wakil rakyat mereka yang menyeberang ke BN. BN kemudiannya dituduh zalim.

Saya harap, dengan membenarkan anak seorang pemimpin tegar PAS yang sangat anti-BN masuk ke MRSM, rakyat boleh menilai kerajaan tidak sezalim yang dikatakan. PAS terbukti lebih zalim apabila memecat Hasan Ali tanpa memberi kebenaran membela diri.

Audi altarem partem.(Seseorang tidak boleh dipecat tanpa didengari) - Natural justice.

3 comments:

  • Anonymous says:
    February 8, 2012 at 9:52 PM

    Tujuan penubuhan MRSM untuk membantu anak-anak nelayan, pekebun kecil dan petani yang cemerlang dari segi akademik.

    Tapi kini MRSM dihuni oleh mereka yang berpendapatan melebihi RM3000.00 hingga puluhan ribu ringgit sebulan.

    AKU BERHARAP PIHAK ATASAN MENGAMBIL TINDAKAN TEGAS DENGAN MEMBUANG SEMUA PELAJAR YANG IBU BAPA PELAJAR YANG KAYA DAN IBU BAPA PELAJAR YANG BERBOHONG DARI SEGI PENDAPATAN SEBULAN.

    SELAIN ITU, TINDAKAN TEGAS PERLU DIAMBIL KEPADA PARA PENGETUA MRSM YANG MENIPU, YANG MEMBENARKAN ANAK-ANAK KRONINYA MENETAP DI MRSM.

    MRSM PERLU DIBERSIHKAN DEMI MENJAGA KEPENTINGAN ANAK-ANAK PETANI, NELAYAN DAN PEKEBUN KECIL YANG BERJAYA, MALANGNYA MEREKA HANYA DITAWARKAN DISEKOLAH BIASA ALIRAN KHAS SAHAJA DIBAWAH KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA.

    DENGAN UCAPAN.... BIARLAH MATLAMAT ASAL PENUBUHAN MRSM DIJUNJUNG TINGGI.

    maka anak NIZAR PENDERHAKA tidak layak menginap di MRSM.

  • Anonymous says:
    February 9, 2012 at 5:34 AM

    Tahniah kepada anaknya bukan kepada bapaknya. Semoga anaknya tidak seperti bapaknya. Amin.

  • pas selamanya says:
    October 28, 2012 at 4:19 PM

    biarlah dah anaknya bijak..ko aper ada..sekurangnya nizar tu engineer

share2