Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, January 16, 2012

Nurul Izzah Meroyan Di Pelangai



Baru - baru ni, kelibat Si Nurul Izzah ni dilihat berkeliaran disekitar kawasan Dewan Undangan Negeri Pelangai, tempat MB Pahang.

Apa cerita dia? Menda kejadah pulak dia buat turun ke tempat orang tak tentu arah ni? Tujuan dia ialah untuk meraih simpati dari rakyat terhadap diri dia yang malang.

Sebagai seorang pemimpin, dia mengibaratkan diri dia lebih malang dari orang lain. Jadi mungkin sebab itulah dia tak nak membantu rakyat.

Walaupun berada ditempat orang, kerja dia tak de lain selain dari mpu orang. Nak kata dia nak membantu rakyat? Jangan harap la. 

Kat kawasan sendiri pun dia tak buat kerja. Inikan pulak bila datang tempat orang. Lagi la teruknya dia menipu!!!

Bagi Si Nurul Izzah ni, dia lebih memerlukan simpati jika nak dibandingkan dengan rakyat. Rakyat tak mampu nak menandingi kesengsaraan yang dia tanggung selama hari ini.

Jadi, dia cerita la pasal keluarga dia dan bagaimana sengsaranya hidup Kak Wan Omega sewaktu Si Ketua Penipu Peliwat tu disumbatkan ke dalam penjara dulu.

Semua cerita tu dia rujuk kepada sebuah buku yang ditulis oleh Zahiruddin Zabidi berjudul 'Cerita Kak Wan'.

Bermakna, secara tak lansung Si Nurul Izzah ni mengakui yang perbuatan terkutuk Papa dia selama hari ini telah membuatkan kehidupan Mama dia mederita.

Yang Papa dia bongok sangat pergi cari masalah tak tentu arah tu menda jadahnya? Siapa suruh dia buat pasal yang bukan - bukan?

Sekarang, dah kena tindakan, nak salahkan orang lain pulak? Bila dah kantoi macam ni, dia nak heret rakyat pulak dalam kesengsaraan dia?

Dah la datang tempat orang tersengeh - sengeh macam kerang busuk, ada hati nak meraih simpati pulak dari rakyat? Pemimpin menda jadahnya kalau macam tu.

Setakat datang bawak cerita sedih demi meraih simpati, itu yang dia katakan sebagai perjuangan? Kalau macam tu, tak payah jadi pemimpin pun tak pe!!! Balik pegi nasihat Papa dia sendiri pun ada jugak faedahnya dari dia mengabihkan masa tak tentu arah!!!


Ps: Dia datang ke Pelangai kebetulan pada masa yang sama dengan MB Pahang turun ke sana baru - baru ni. Dia buat ceramah di tapak pasar malam Simpang Pelangai.


MB pulak buat program bubur asyura di Masjid Simpang Pelangai. Bila dia dengar program MB dah habis di Masjid dan nak turun ke pasar malam, terus diorang 'packing' barang dan angkat kaki. Tau pulak dia takut bertembung dengan MB Pahang ye. Hehehe...

0 comments:

share2