Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, November 27, 2011

Pemimpin Tertinggi DAP Idam Jawatan PM


Lim Guan Eng menolak ura-ura untuk meminda Perlembagaan pusat untuk memberi jaminan hanya orang Melayu boleh menjadi Perdana Menteri kerana realiti politik sudah jadi bukti penyandang jawatan harus kalangan komuniti Melayu.

Setiausaha Agung DAP ini (gambar)berkata, dalam politik negara, Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri merupakan orang Melayu, sebagaimana menjadi amalan sejak lima dekad lalu.

“Semua Menteri Besar dan Ketua Menteri juga Melayu kecuali di Pulau Pinang,” kata beliau sambil menegaskan, tidak pernah ada seorang pun pemimpin bukan Melayu yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri kerana rakyat Malaysia menerima realiti politik di mana Perdana Menteri Malaysia seharusnya dari kaum Melayu.

“Oleh itu, ura-ura untuk meminda Perlembagaan Persekutuan untuk membenarkan orang Melayu hanya untuk menjadi Perdana Menteri bukan sahaja tidak diperlukan, malah bersifat perkauman kerana menganggap rakyat bukan Melayu sebagai rakyat kelas kedua,” kata beliau yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang.

Sudah terang lagi bersuluh yang Lim Guan Eng bercita cita nak jadi PM. Kerat jarilah kalau tiada orang kat Malaysia ni nak pegang jawatan tu. Sedangkan Hj Hadipun tersengih kalau ditawarkan jawatan PM, inikan pula seorang pemimpin parti politik rasis. Lagilah dia suka sampai berguling.

Tapi yang pasti, kalau si pemimpin rasis ni dapat jadi PM, siaplah semua orang islam. Akan disingkir keluar dari kampung halaman masing masing. Nak beli rumah? Jangan mimpilah. Tanah kubur untuk orang islampun nanti silap silap dikecilkan. Lagi nak beli rumah.

Agama islampun nanti digangu gugat. Silap silap pemimpin PAS sendiri dicampak kedalam ISA kalau dia ni pejang jawatan PM. Apa yang terjadi kepada orang islam P.Pinang sudah cukup menjadi bukti bahawa si pemimpin rasis ni memang tak layak jadi PM.

0 comments:

share2