Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, August 25, 2011

Tuan Ibrahim Tuan Man Kiaskan Nik Aziz Sebagai Terompah Kayu?


Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menyifatkan Umno melayan ulama seperti “terompah kayu” dan tidak mengiktiraf, malah tidak meletakkan golongan itu di kedudukan terbaik dalam pentabiran negara.

Tegas Ketua Penerangan PAS ini, ulama tidak akan dihormati dan disanjung jika ia tidak diiktiraf oleh mana-mana parti atau pentadbiran negara.

“Ulama perlu ada tanggungjawab dan pengiktirafan tapi kalau kita duduk dalam parti yang tidak iktiraf ulama dan tak terima nasihat ulama, nak buat apa... ulama adalah pemandu kepada pemimpin supaya pemimpin ikut nasihat ulama berlandaskan hukum Islam"

Aikk salahkan UMNO pulak. Bila masa UMNO layan ulama seperti Terompah Kayu? Yang panggil terompah kayu tu Anwar Ibrahim. Anwar yang gelarkan Nik Aziz sebagai wali terompah. Dan sekarang puak PAS mengagungkan Anwar.

Ok tu kes Dr Hasan Ali apa cerita? Kenapa puak PAS taknak sokong Dr Hassan Ali sebaliknya menyokong si Khalid GapGap buat apa? Dr Hassan Ali pertahankan islam sedangkan Khalid GapGap pertahankan nasrani. Siapa yang layan ulama atau golongan agama macam terompah melainkan puak PAS sendiri.

0 comments:

share2