Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, May 8, 2011


Memang tak boleh pakai lansung pemimpin Puak - Puak Pakatan Pembangkang ni. Cakap semuanya tak serupa bikin.

Apa yang diorang cakap selama ini, jelas retorik belaka semuanya. Memang sah tak boleh percaya sebab itu semua hanya mainan Politik masing - masing.


Bayangkan, selama tiga hari Persidangan Antarabangsa ICAPP yang diadakan di PWTC, bayang wakil diorang tak nampak lansung.

Padahal tajuk persidangan tu ialah mengenai Bencana Alam dan Pemuliharaan Alam Sekitar. Mana pergi puak - puak yang sibuk memperjuangkan alam sekitar tu? Mana Fuziah Salleh? Kenapa tak nampak lansung batang hidung dia?


Yang jelas, resolusi yang diambil dalam persidangan ICAPP ini ialah mereka akan terus memastikan keselamatan penduduk di Negara masing - masing dari sebarang bencana.

Tak de Negara pun yang tidak bersetuju dengan resolusi yang diambil. Maknanya, tidak ada Negara pun yang mengambil ringan soal Keselamatan rakyat mereka.

Tak logik lansung kalau ada orang buat dakwaan bahawa ada Negara yang suka - suka hati je nak gadaikan nyawa rakyatnya dengan sewenang - wenangnya. 

Itu yang dijelaskan dalam resolusi Persidangan ICAPP ni, yang mana, delegasinya datang dari seluruh Negara - Negara Asia termasuk dari Iran, China, Jepun, Kemboja dan sebagainya.

Habis, apa yang membuatkan si Fuziah 'Reaktor' tu begitu yakin bahawa Kerajaan Malaysia ni sengaja mengabaikan Keselamatan rakyat dengan membina kilang reaktor Nuklear?

Ke dia je yang tak reti bahasa dan tak tau pendirian Kerajaan? Maka sebab itu la dia gila meroyan sorang - sorang, mneyalak tak tentu pasal.

Kerajaan tak la bodoh sangat. Senang - senang je si Fuziah Salleh tu nak buat dakwaan yang bukan - bukan. Sudah - sudah la menipu rakyat ni. Rakyat pun tak la bodoh sangat nak percaya cakap dia. Dia je yang bongok tak sedar diri. Ceit!!! Pigidah!!!

0 comments:

share2