Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, May 30, 2011

ISU LYNAS: FUZIAH TERUS MENGGILA!!!

"...Hish!!! Apsal Diorang Datang Jugak ni!!!..."

Hah! Hari ni ada lagi pendedahan mengenai isu Lynas ni dan dikatakan bahawa Si Fuziah 'Reaktor' tu dah semakin menggila.

Dia didapati meracau - racau apabila mendapat tahu bahawa barisan panel pemantau dari IAEB kini sudah berada di Kuantan, Pahang untuk menjalankan kerja - kerja mereka.


Awal pagi tadi, barisan panel yang terdiri daripada pakar - pakar seluruh Dunia hadir dalam satu sesi tertutup dengan pihak Kerajaan Negeri.

Di antara wakil - wakil yang terlibat termasuk dari Belgium, Canada, India dan Amerika Syarikat. Masing - masing mempunyai kelayakan dalam bidang radiasi dan nuklear.


Menurut kata salah seorang dari wakil tersebut, panel - panel yang dipilih oleh IAEB ini mempunyai kepakaran tersendiri dalam bidang kajian Rare Earth atau logam Nadir.

Sebagai contoh, wakil dari India yang mempunyai pengalaman selama 30 tahun dalam mengurus dan memantau pemprosesan logam nadir di Negaranya sendiri.

Menurutnya, kini bekalan mentah di Negaranya sudah semakin berkurangan, maka kilang pemprosesan juga semakin kurang menjalankan aktiviti tersebut.

Hah! Tak pelik la kenapa Si Fuziah 'Reaktor' tu meroyan tak tentu pasal. Rupanya, barisan panel tu dah ada di Kuantan. 

Patut la puak - puak penyokong Bontot Si Fuziah tu dok sibuk berkumpul di hadapan Hotel Hyatt, Teluk Chempedak, Kuantan, tempat penginapan delagasi tersebut.

Tapi nak buat demo menda jadah kalau setakat ada kurang dari 20 orang je yang berkumpul? Itu saja nak buat bising, bukan nak buat bantahan!!!

0 comments:

share2