Pages

Monday, September 28, 2015

TUJUH DIDAKWA BUNUH, SUBAHAT BUNUH KEVIN MORAIS


Morais


Kuala Lumpur - Tujuh individu termasuk seorang doktor tentera dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuala Lumpur sebentar tadi terhadap pertuduhan membunuh dan bersubahat membunuh Timbalan Ketua Bahagian Bicara dan Rayuan di Jabatan Peguam Negara, Anthony Kevin Morais 4 September lalu.

Tiada pengakuan direkodkan daripada G. Gunasekaran, 43; R.Dinishwaran, 23; A. Thinesh Kumar, 22; M. Vishwanath, 25; S. Nimalan, 22; dan S. Ravichandaran, 34; serta doktor berkenaan, Pakar Patalogi Kolonel Dr. R. Kunaseegaran, 52.

Mengikut pertuduhan, Gunasekaran, Dinishwaran; Thinesh Kumar; Vishwanath; Nimalan; dan Ravichandaran,didakwa membunuh Morais dalam perjalanan dari Jalan Dutamas Raya Sentul ke No.1 Jalan USJ1/6D, Subang Jaya antara jam 7 pagi dan 8 malam pada 4 September 2015.

Kesemua tertuduh menghadapi pertuduhan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati jika sabit kesalahan.

Kunasegaran pula didakwa bersubahat melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 109 Kanun Keseksaan dibaca bersama-sama Seksyen 302 Kanun sama yang turut memperuntukkan hukuman mati jika sabit kesalahan.

Majistret Siti Radziah Kamarudin menetapkan 30 November depan untuk sebutan semula kes itu bagi mendapatkan laporan dan bedah siasat.

No comments:

Post a Comment

Segala komen yang tersiar adalah pandangan dan pendapat peribadi dan PahangKu tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruhi berhak untuk menyiar atau tidak komen yang ditulis. Pandangan dan pendapat dari komen yang tersiar tidak juga merupakan pandangan PahangKu ~ Editor