Pages

Wednesday, January 27, 2016

[KUANTAN] MB RESMI PENJENAMAAN SEMULA KOLEJ YAYASAN PAHANG



YAB Dato' Sri Diraja Adnan Yaakob merasmikan penjenamaan semula Kolej Yayasan Pahang dan Program Smart tahfiz pagi semalam (26.1.2016) di dewan utama Kompleks Yayasan Pahang, Tanjung Lumpur Kuantan.

Kolej Yayasan Pahang sebelum ini dikenali sebagai IKIP Group of Colleges dalam proses penambahbaikan denganmenambah kemudahan pengajaran dan pembelajaran melalui perancangan pembinaan kampur bernilai RM30 juta.

Selain itu, kemudahan asrama yang disediakan kini sudah mampu menampung bilangan 1000 orang pelajar dalam satu-satu masa dan akan mampu menampung seramai 3000 orang pelajar apabila siap nanti.

Kolej Yayasan Pahang sejak setahun lalu telah memperkenalkan program 'Smart Tahfiz' dengan mengambil sebilangan 35 orang pelajar bagi memberi peluang lebih baik kepada lepasan tahfiz untuk menyambung pelajaran dan menamatkannya dengan memperolehi ijazah pendidikan akademikdan kemahiran.

Antara lain dalam ucapan perasmiannya, Menteri Besar Pahang menaruh harapan tinggi kepada Kolej Yayasan Pahang untuk mendapat perhatian masyarakat sebagai sabuah institusi pelajaran yang memberikan keyakinan tinggi dengan tenaga pengajar yang mempunyai kelulusan akademik tinggi dan cemerlang.







No comments:

Post a Comment

Segala komen yang tersiar adalah pandangan dan pendapat peribadi dan PahangKu tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruhi berhak untuk menyiar atau tidak komen yang ditulis. Pandangan dan pendapat dari komen yang tersiar tidak juga merupakan pandangan PahangKu ~ Editor