Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, November 24, 2012

HIMPUNAN BARISAN 1MALAYSIA HIMPUNKAN LEBIH 1000 NGO













1. Himpunan Barisan 1Malaysia diadakan pada 24hb. November 2012 di Dewan Merdeka, PWTC. Himpunan ini dihadiri lebih dari 1000 NGO dengan kira-kira 5000 orang peserta yang terdiri dari berbilang kaum.

2. Program bermula seawal 8.30 pagi. Dato' Dr Haji Mohd Fadzilah Kamsah dengan pembentangannya yang bertajuk 'Masa Depan Agama Dan Pembangunan Keluarga'. Diikuti oleh Prof Madya Dr. Sivamurugan Pandian dengan 'Masa Depan Hubungan Kaum Dan Perpaduan' Prof Dato' Sri Dr. Zaleha Kamaruddin dengan tajuk 'Masa Depan Pendidikan Negara', Tan Sri Lee Lam Thye dengan 'Masa Depan Keselamatan Dan Kesejahteraan Negara, manakala Dr. Chandra Muzaffar dengan 'Masa Depan Sosio Ekonomi Negara.

3. Moderator-moderator pula terdiri dari Prof Madya Dr Ridhuan Tee Abdullah dan Tan Sri Prof Dr Ibrahim Abu Shah manakala pengacaranya pula adalah selebriti tv, Ally Iskandar.

4. YAB Dato' Sri Mohd Najib Tun Haji Abdul Razak bersama isteri hadir di majlis kira-kira jam 12.30 tengahari. Perdana Menteri menerima penyerahan Deklarasi Himpunan Barisan 1Malaysia yang disampaikan oleh YB Datuk Haji Ahmad Maslan. Sebelum itu YAB Perdana Menteri dalam Ucapan Perasmiannya banyak menyentuh masalah hubungan kaum serta pencapaian negara dimata dunia.


0 comments:

share2