Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, December 24, 2010

Perlukah Pembangkang Bangkang Semuanya?

Selangor  mengharamkan logo 1Malaysia. 1Malaysia merupakan agenda nasional. Ia patut mendapat sokongan dari kerajaan dan pembangkang kerana untuk kebaikan rakyat Malaysia. Nampaknya pembangkang di Malaysia masih memiliki mentaliti kelas ke tiga.

Kita boleh tidak sependapat kerana berlainan ideologi tetapi politik pemuafakatan masih boleh diamalkan. Jika sesuatu saranan itu baik untuk rakyat, tanpa mengira parti mana yang menyarankan eloklah kebaikan itu diteruskan. Apa salahnya agenda 1Malaysia yang menanamkan konsep menyayangi Malaysia tanpa mengira suku kaum di Malaysia ini?

Malaysia memerlukan pembangkang yang berkualiti, bukan hanya cheerleaders seperti Salehudin Ayub, Mahfuz Omar dan  Anwar Ibrahim.

3 comments:

  • Anonymous says:
    December 24, 2010 at 11:17 PM

    Nak buat macam mana bro, kalau yang duduk memerintah di Putrajayapun perangai 2x5. Dah kena dah, penyamun tipu perompak....

  • Anonymous says:
    December 25, 2010 at 12:21 AM

    Salam......

    Pembangkang di Malaysia memang low class... suka bawa budaya jalan raya dan bawh pokok.... tak faham konsep "House of Parliment"

    Ilmu mengurustadbir tidak ada... yg ada cuma pandai berbohong.... kaki pukul.... liwat.... suka meniru perangai monyet dan kanggaro aje... mentaliti kanggaro.

    Nasib... nasib.

    Next PRU... pakat2 tolak pembangkang

    Warisan

    Warisan

  • oRang kAmpong says:
    December 25, 2010 at 2:09 AM

    betoi sgt tu bro.pembangkang kat msia ni memang xada kualiti lansong.kwn ingat kita kena antar dia org gi sekolah balik semula.kita ambik contoh kat parlimen,semua usul kerajaan di bangkang.pas tu pasal isu minyak naik sebab pengurangan subsidi pon kantok heboh sgt.kwn setuju bro klu subsidi minyak tu di kurangkan, biar subsidi tu dipindahkan kepada kuasa letrik bab penggunaan letrik ni hampir 100% rakyat msia dpt merasa.pas tu rumah pembangkangkang kita potong api.he he he gurau jer.

share2