Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, December 27, 2010

Kongsi Gelap Belaan Guan Eng?

PULAU PINANG 26 Dis. - Akibat lantang mengkritik pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang sehingga menimbulkan pelbagai isu, beliau diugut oleh dua individu dipercayai samseng yang mahu dirinya menghentikan perbuatan itu.

Ketua Pasukan Tindakan Khas Parti Cinta Malaysia (PCM), Tham Weng Fatt didatangi oleh kedua-dua lelaki tersebut ketika berada di Padang Kota Lama kira-kira pukul 7 pagi semalam.

Dua lelaki itu yang berusia lingkungan 40-an memberi amaran kepadanya supaya tidak lagi mencampuri urusan pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang atau bakal menerima nasib buruk jika masih berdegil.

Weng Fatt yang merupakan bekas Ketua Pasukan Bertindak DAP Pulau Pinang kemudian membuat laporan di Balai Polis Jalan Patani di sini.

Naib Presiden PCM, Huan Cheng Guan ketika dihubungi mengesahkan perkara itu.

"Sidang akhbar akan diadakan esok dan kita mempunyai bukti siapa kedua-dua individu berkenaan," katanya di sini hari ini.

Ini merupakan kali kedua pemimpin PCM menerima ugutan kerana mengkritik secara terbuka pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah pentadbiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Selasa lalu, kereta BMW milik Ketua Pemuda PCM, Liew Yeow Hooi yang diletakkan 30 meter dari pekarangan rumahnya di Jalan Air Putih di sini disimbah cat merah oleh pihak tertentu, dipercayai bertujuan menakut-nakutkannya.

Turut ditinggalkan di atas kereta miliknya adalah sebungkus beg plastik berisi cat dan tujuh keping kertas bersaiz A4.

Ketujuh-tujuh kertas tersebut bertulis: Amaran terakhir! Jangan buat bantahan tentang kerajaan negeri Pulau Pinang lagi! Jika tidak kita kan bunuh u dan keluarga u! Kali ini kita ajar sikit sama u sahaja kena kereta u tak kena orang. Kita bagi u Parti Cinta Malaysia semua habis.

Sumber: Utusan Malaysia

Inilah realiti pemerintahan rejim DAP. Lim Guan Eng lantang mengkritik orang lain tetapi apabila corak pemerintahannya dikritik, dia akan menggunakan apa sahaja untuk menutup kelemahannya termasuklah menggunakan kongsi gelap.

Pihak polis P.Pinang sepatutnya lakukan lebih banyak siasatan siapa dalang disebalik pusat pusat pelacuran dan hiburan di negeri itu. Gerakkan seluruh tenaga untuk menghapuskan kegiatan tidak bermoral di sana.

Setiap parti pembangkang mempunyai anggota kongsi gelap tersendiri. PAS ada geng kapak hehehehe.

1 comments:

  • oRang kAmpong says:
    December 28, 2010 at 2:33 AM

    Bro chinese vote memang dikontrol olih kongsi gelap, sejarah telah membuktikannya.klu kita tengok sejak dr perang larut di perak.pd gua bro lim guan eng, choi soi lek dan koo soo kun jgn ckp sombonglah blh kontrol depa.depa ada big taiko yg kontrol depa bab tu undi depa solid.xp sikalang depa punya big taiko sudah mati n sebelum mati dier sempat berwasiat.wasiatnya berbunyi lebih kurang mcmni- TO BROTHERS AND SISTERS. KALU U OLANG MAU KAYA NEXT ELECTION U OLANG JGN KASI UNDI SAMA DAPig, SEBAB ITU PARTY MAAANYAAAK SUEEEEYYYY OOOOOO.

share2