Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, February 13, 2018

[JERANTUT] BABI SESAT MASUK PASAR RAYA


Babi sesat masuk pasar raya



Video kejadian babi sesat dan masuk ke sebuah pasar raya di sini pagi semalam tular di media sosial Facebook dan Whatsapp selepas rakaman itu dimuat naik seorang pengguna.

Video yang dipercayai dirakam dan dimuat naik pelanggan pasaraya berkenaan mendapat pelbagai reaksi dan komen netizen.

Video berdurasi 2.13 minit itu menunjukkan seekor babi hutan dewasa cuba melarikan diri setelah tersesat ke dalam pasar raya berkenaan.

Babi hutan itu juga dilihat melanggar bahagian cermin pintu dan barangan yang terdapat di pasaraya.

Ia sekali gus menimbulkan pelbagai persepsi pengguna laman sosial terutamanya yang beragama Islam.

Wakil pasaraya itu, M. Prathap berkata, ketika kejadian sekitar jam 8.30 pagi ketika pasar raya terbabit baharu hendak memulakan operasi.

Katanya, tidak tahu babi itu datang dari mana kerana tiba-tiba haiwan itu muncul dan masuk ke dalam pasaraya namun sempat dihalau oleh pengawal keselamatan dan pekerja.

"Babi itu hanya masuk sehingga bahagian pintu sahaja...tidaklah jauh ke dalam kerana kami sempat menghalangnya.

"Kami juga telah membersihkan bahagian yang dimasuki babi itu termasuk barangan yang dilanggar telah ditukar baharu," katanya.

Prathap berkata, itu merupakan kejadian kali pertama berlaku sepanjang pasaraya itu beroperasi sejak beberapa tahun lalu.

"Sebelum ini saya tidak pernah tengok lagi babi berkeliaran di kawasan ini walaupun di kawasan tempat letak kereta. Tidak tahu bagaimana ia boleh terlepas ke sini," katanya.


0 comments:

share2