Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, June 5, 2017

[KUANTAN] WARGA EMAS DAPAT BANTUAN BAIKI RUMAH


Warga emas dapat bantuan baiki rumah


Ramadan kali ini lebih bermakna buat warga emas, Saodah Ali, 75, apabila bantuan membaiki rumah yang dimohon setahun lalu kini diluluskan kerajaan negeri.

Permohonan itu dibuat pada lawatan Program Kembara Sahur bersamaTengku Fahd Mua'adzam Sultan Ahmad Shah ke Beserah, tahun lalu.

Saodah yang tinggal bersendirian itu berkata, rumah yang diduduki lebih 40 tahun lalu itu mengalami banyak kerosakan terutama bahagian bumbung yang bocor.





“Bumbung yang bocor di dapur dan bilik, tapi makcik tak ada duit nak baiki, jadi apabila ada pihak yang prihatin sudi membantu, makcik gembira dan bersyukur.

“Tambahan pula nanti nak sambut hari raya, jadi dengan bantuan RM3,000 ini, boleh digunakan untuk membaiki kerosakan rumah,” katanya ketika ditemui di Kampung Beserah Pantai, semalam.

Hadir menyampaikan cek, Ketua Umno Bahagian Indera Mahkota, Dato' Mustaffar Kamal Ab Hamid dan Pengerusi Biro Kesihatan, Kebajikan dan NGO Umno Bahagian Indera Mahkota, Dato' Dr Johan Mat Sah.

Saodah berkata, keenam-enam anaknya tinggal di rumah masing-masing dan melawatnya sekali sekala.

Sementara itu, Dr Johan berkata, bantuan membaiki rumah daripada kerajaan negeri itu diluluskan Menteri Besar, Dato' Sri Adnan Yaakob bagi membantu mereka yang memerlukan.

Beliau berkata, pihaknya cuba mengenal pasti penduduk yang layak menerima bantuan membaiki rumah tersebut.


0 comments:

share2