Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, June 14, 2017

[JERANTUT] JANGAN JADIKAN MASJID PENTAS POLITIK




Perpaduan merupakan asas bagi pembinaan masyarakat dan negara.Bulan Ramadan adalah bulan dimana perpaduan ditingkatkan sesuai dengan ajaran Islam

"Menyedari peri pentingnya perpaduan dikalangan masyarakat,masjid seharusnya menjadi institusi yang menyuburkan perpaduan dan bukannya di jadikan platform memecahbelah dengan menggunakan masjid untuk berpolitik".





"Sila keluar dari masjid jika ingin berpolik.Saya sendiri berada di luar kawasan masjid ketika ini."titah KDYMM Pemangku Raja Pahang ketika merasmikan Masjid Kg Bukit Rang ,Pulau Tawar dekat Jerantut di sini.

Di samping menyampaikan sumbangan kepada golongan asnaf,baginda juga telah meluluskan permohonan pihak ajk masjid bagii menambah kemudahan dan keselesaan jemaah.




Majlis turut dihadiri oleh KDYTM Tengku Puan Pahang,YB Syed Ibra Syed Ibrahim ,Pengerusi Jawatankuasa Dakwah dan Tugas Tugas Khas mewakili YAB DSDR MB Pahang,Ahli Exco Kerajaan Negeri Pahang ,ADUN Pulau Tawar Dato Dr Ahmad Shukry Ismail, YM Tengku Asmaliza b Ku Lah Pegawai Daerah Jetantut, pemimpin pemimpin masyarakat setempat serta penduduk sekitar.


Abadi Romeo

0 comments:

share2