Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, January 28, 2017

ZAMBRY KEJAR PENCURI KABEL


Zambry kejar pencuri kabel


Ipoh - Polis menjalankan pemantauan berterusan terhadap aktiviti kecurian kabel komunikasi di daerah Manjung yang dilaporkan semakin serius.

Ia susulan status dimuat naik Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir menerusi akaun Twitternya pagi semalam yang menyedari kelakuan dua lelaki melakukan aktiviti itu di Manjung.

Dalam status berkenaan, Zambry memberitahu, beliau dan pengawal mengejar dua lelaki yang dikesan melakukan jenayah mencuri kabel di kawasan itu.

"Kecurian kabel telekomunikasi adalah sesuatu yang serius. Pagi tadi saya dan pengawal mengejar dua pelaku. Pekerja terpaksa memasang semula," tulisnya.

Dalam satu lagi status yang dimuat naik, Zambry menyatakan, terdapat premis khas yang akan membeli hasil curi berkenaan dan meminta polis untuk menyiasat.

"Maklumat yang saya terima, ada tempat yang beli hasil curi ini. Mohon polis siasat hingga akar umbi," tulis beliau.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Manjung, Asisten Komisioner Tengku Mohd Zailan Tengku Ahmad Shah berkata, pasukan ronda MPV dihantar ke lokasi sebaik menerima maklumat kejadian itu.

"Kita kekurangan maklumat daripada orang ramai seperti waktu kejadian, jenis kenderaan dan maklumat fizikal pelaku termasuk maklumat lokasi kabel ini dijual. Bagaimanapun kita sentiasa pantau kegiatan ini," katanya.


0 comments:

share2