Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, January 23, 2017

[JENGKA] MEMPERKUKUH HALA TUJU KUIMA


Memperkukuh hala tuju Kuima


Kepimpinan Kelab Usahawan Ikhtiar Dan Kesukarelawan Maran (Kuima) 2017 akan memperkukuhkan hala tuju dan kepimpinan persatuan itu dengan penyelarasan program yang lebih komprehensif, tahun ini.

Presiden Kuima, Noraini Abd Razak berkata, sejak pengambilalihan kepimpinan baharu setahun lalu, ahli jawatankuasa lama dan baharu Kuima berusaha mengemas kini rekod ahli dan pemfailan agar lebih sistematik dan teratur dengan bimbingan Pengurus Cawangan Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) Maran, Mohd Hazrul Naquib Abd Yazid.

Menurutnya, persatuan yang dianggotai usahawan kecil wanita sekitar Daerah Maran ini kini dianggotai lebih 1,000 keahlian di mana kesemuanya adalah sahabat Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM).

"Sahabat dan ahli Kuima terdiri dari pelbagai kategori wanita yang kebanyakannya mengusahakan perniagaan sendiri di rumah sama ada menerusi talian maya mahupun kedai.

"Malah ada juga dalam kalangan ahli sudah menjadi usahawan dan ahli perniagaan yang berjaya mengeluarkan keluarga dari kemiskinan, seiring matlamat penubuhan AIM. Justeru, Kuima akan terus memperkukuh matlamatnya untuk membantu sahabat mendapat bantuan. Dalam masa sama kita juga menganjurkan dan membawa sahabat menghadiri kursus-kursus berkaitan.

"Bagi tahun 2017, Kuima akan menapis program berbayar agar tidak membebankan ahli dengan kos latihan yang mereka minati," Katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Penyelarasan Kepimpinan Kuima bersama Kakitangan AIM, di Pejabat AIM Maran, Bandar Pusat Jengka, di sini.


0 comments:

share2