Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, August 19, 2014

BENTONG : PEMBINAAN HOSPITAL PAKAR AKAN DITERUSKAN - LIOW TIONG LAI





BENTONG - Dato Seri Liow Tiong Lai menegaskan akan memperjuangkan pembinaan sebuah hospital pakar di daerah Bentong. Walaupun beliau tidak lagi memegang jawatan Menteri Kesihatan, tetapi janji yang dibuat dahulu akan tetap ditunaikan.

Beliau bercakap demikian di Majlis Hari Raya Aidilfitri Kg Baru, anjuran JKKK Kg Baru dan UMNO Cawangan Kg Baru, malam semalam.

Dato Seri Liow Tiong Lai dalam majlis yang sama telah menyatakan sokongan kepada Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Razak didalam agenda transformasi. Menurut beliau, Perdana Menteri telah mempunyai rancangan transformasi untuk setiap tahun yang mendatang sehinggalah negara berjaya mencapai wawasan 2020 sepertimana yang diilhamkan oleh Tun Dr Mahathir kira kira 30 tahun yang lalu.

Selaku Menteri Pengangkutan pula, bagi mengatasi masalah kesesakkan lalulintas di bandar Bentong, beliau berkata akan meminta pihak Majlis Perbandaran dan agensi agensi Kerajaan yang berkaitan supaya menyediakan laluan alternatif sementara untuk mengatasi masalah nerkenaan.

Selain beramah mesra bersama penduduk, didalam majlis yang sama juga, Dato Seri Liow telah memberikan bantuan sebanyak dua puluh ribu ringgit untuk JKKK Kg Baru, lima ribu ringgit untuk pesara dan juga lima ribu ringgit untuk anak yatim.









0 comments:

share2