Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, August 12, 2011

Tangan Ghaib Batalkan Tugas MBPJ Sita Gereja DUMC…?


Sms yang diterima oleh Papa GOMO, sila klik sini.

Nampaknya tangan ghaib telah berjaya mengagalkan usaha untuk menyita gereja Damansara Utama Methodist Church [Dream Centre], Sebelum ini Pengarah kawalan Bangunan MBPJ, Nurul’ Ain Abdul Rahman telah mengesahkan bahawa berlakunya salah guna penggunaan pusat komuniti dijadikan gereja.

"Kalau ikut permohonan yang mereka (DUMC) minta ialah pembinaan pusat komuniti bukan gereja. Di sini berlaku salah guna permohonan dan boleh dikenakan tindakan," katanya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan DUMC dibina secara haram dan tidak mendapat kelulusan daripada MBPJ.

Memetik kata-kata Zulkifli Nordin Kulim dalam blognya "rupanya gereja Methodist itu adalah gereja haram. Ianya tiada kelulusan daripada pihak Majlis Bandaraya Petaling Jaya, yang hanya meluluskan pembinaan sebuah pusat komuniti bukannya gereja. Kita mendesak supaya MBPJ dan Kerajaan Selangor mengambil tindakan segera menyita dan menutup gereja tersebut tanpa sebarang dolak dalik lagi!!!".

Nampaknya ada tangan ghaib dari bukan beragama islam membantah sekerasnya-kerasnya tindakan ini…, Apa yang penting kita bertindaklah mengikut undang-undang...

0 comments:

share2